ဤသို႔ျဖင့္ ထြက္ခြာရမည့္ေန႔ေရာက္လာျခင္း
၁၉၄၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၇ ရက္ေန႔တြင္ နာဂိုယာမွထြက္ခြာ၍ အိုဆာကာသို႔ေရာက္ရွိလာသည္။ အိုဆာကာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔တပ္ရင္းသည္ ေဂၚတိုးကင္ဧည့္ရိပ္သာတြင္ စခန္းခ်ျပီး စီးရမည့္ သေဘၤာအလွည့္ကိုေစာင့္ေနရျပန္သည္။ ဤအေတာအတြင္း တပ္ရင္းေနာက္ကို လိုက္လာသည့္ ဧည့္သည္ေတြ႕ခြင့္ေတာင္းထားေသာမိသားစုမ်ားကလည္း အနီးရွိတည္းခိုခန္းမ်ားတြင္ အလွ်ိဴအလွ်ိဳ ေရာက္ရွိလာၾကေလသည္။
ဒီဇင္ဘာလ ၂၁ ရက္ေန႔တြင္ တပ္ရင္းသည္ ၂ သုတ္ခြဲ၍ တဝက္က ေရေၾကာင္းခရီးျဖင့္ မာယမာရု ကုန္တင္သေဘၤာတြင္ လိုက္ပါရေလသည္။ မာယမာရုသည္ ကုန္တင္သေဘၤာျဖစ္ျပီး ျမင္းမ်ား၊ ထရပ္ကားမ်ား၊ လက္နက္ကရိယာမ်ားအျပင္ စစ္သည္မ်ားကိုပါ အျပည့္တင္ေဆာင္ထားရာ မိုေမာက္အံထြက္သည့္ႏွယ္ေတြ႕ရ၏။
ဆိပ္ခံကမ္းလံုးျပည့္မွ် လာေရာက္ႏႈတ္ဆက္ၾကေသာ လူထုၾကီးအား ေဝွ႔ရမ္းႏႈတ္ဆက္ရင္း အိုဆာကာကမ္းကို ခြါခဲ့ေလသည္။
သားကိုေက်ာမွာလြယ္ အလံကိုေဝွ႔ရမ္း
ခ်စ္ဇနီးကို ႏွစ္သိမ့္ကာ
ခြါခဲ့ရ ဆည္းဆာဆိပ္ကမ္း
က်ဴးရႈးကၽြန္းရွိ မြန္ရွိဆိပ္ကမ္းသို႔ ဆိုက္ကပ္ေသာအခါ နာမည္ေက်ာ္ ငါးပူတင္းဆာရွီးမိ(ငါးအစိမ္း) ကိုေလႊးခဲ့ရ၏။
ဒီတသက္တြင္ တခါမွမစားဘူးေသးေသာ ငါးပူတင္းကို လွ်ာေပၚတင္ဖူးျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ဘယ္လိုေကာင္းမွန္းမသိေသာ ဒီငါးပူတင္းအရသာကို ယခုထက္တိုင္ေမ့မရႏိုင္ပါ။
မြန္ရွိပင္လယ္ဝတြင္ စီတန္းလ်က္ရွိေသာ သေဘၤာအုပ္စုသည္ ေတာင္ဖက္သို႔ ဦးတည္ခုတ္ေမာင္းေနၾကေလသည္။ ဘယ္ဆီဘယ္ဝယ္ ဆိုက္ကပ္မည္ကိုမူ မသိၾကရပါ။
၁၉၄၂ခုႏွစ္ ႏွစ္သစ္ကို တိုင္ဝမ္ပင္လယ္တြင္ ၾကိဳၾကရ၏။
သေဘၤာအတြင္း၌ ေကာက္ညွင္းကို ဆံုျဖင့္ေထာင္း၍ မိုခ်ိ(ေခါပုတ္)လုပ္ၾကျပီး ႏွစ္သစ္ကူးအထိန္းအမွတ္ျဖစ္ေသာ တာအိုးမ်ားထိုးျခင္း ေကာက္ရိုးမ်ား စကၠဴမ်ားျဖင့္ျပဳလုပ္ေသာ နဖူးစီးၾကိဳးမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲျခင္း မိုခ်ိထည့္ထားေသာ ႏွစ္သစ္ကူးအစားအစာမ်ားကို စားေသာက္ၾကရင္းျဖင့္ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းၾကေလသည္။
တိုင္ဝမ္ကၽြန္း Kaohsiung ကိုဆင္းဆိပ္ကမ္းသို႔ ဆိုက္ကပ္ေသာအခါ ေအာက္သို႔ဆင္း၍ ငွက္ေပ်ာသီး လိေမၼာ္သီးမ်ားဝယ္ျပီး ရွည္လ်ားေသာ ေရေၾကာင္းခရီးကိုဆက္ရျပန္သည္။
ေတာင္လတၱီတြဒ္ဖက္သို႔ေရာက္သြားေသာေၾကာင့္ အပူခ်ိန္ေျပာင္းလဲသြားျပီး သေဘၤာအတြင္းဝယ္ ေႏြဝတ္မ်ားကိုေျပာင္းလဲဝတ္ၾကရေသာေၾကာင့္ ေပါ့ပါးသြားေလသည္။
သေဘၤာအုပ္စုသည္ ေလယာဥ္ျဖတ္မပ်ံရ ေရယာဥ္ျဖတ္မေမာင္းရစသည့္ ဥပေဒသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားၾကားမွ ခုတ္ေမာင္းရျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုအခ်ိန္က ေလယာဥ္ပ်ံသန္းခြင့္ ေရယာဥ္ခုတ္ေမာင္းခြင့္ ၂ခုလံုးသည္ ကၽြန္ေတာ္(ဂ်ပန္)တို႔ လက္ထဲမွာရွိသည့္အတြက္ ဤေရေၾကာင္းခရီး၌ စိတ္ပူပန္စရာဟူ၍ စိုးစဥ္းမွ် မရွိခဲ့ပါ။
သေဘၤာအုပ္စုသည္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ Cam Ranh ကမ္ရန္းပင္လယ္ေအာ္ကိုျဖတ္ေမာင္းေသာအခါတြင္မွ တပ္ရင္းမႈးက ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ဆိုက္ကပ္မည္ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာေလ၏။
ျငိမ္သက္ေသာ လိႈင္းျပာျပာရွိသည့္ ထိုင္းပင္လယ္ေအာ္ကိုျဖတ္ျပီး မဲေခါင္ျမစ္ဝသို႔ ခ်ဥ္းကပ္လာေသာအခါ၌ သေဘၤာအုပ္စုသည္ ရပ္တံ့သြားေလသည္။ သေဘၤာဝမ္းအတြင္း၌ ရွိေသာ စက္ခန္းအရာရွိကိုဂ်ီးမားထံသို႔ ေရေၾကာင္းျပ(ပိုင့္ေလာ့)ႏွင့္ အရာရွိခ်ဳပ္စသည္တို႔က ေရေၾကာင္းညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကို ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ တခုျပီးတခု အမိန္႔ေပးေနၾကသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ သေဘၤာသည္ တေျဖးေျဖး မဲနမ္ျမစ္ထဲကို ခုတ္ေမာင္းဝင္ေရာက္လာျပီး ၁၉၄၂ခုႏွစ္ ဇႏၷဝါရီလ ၁၃ရက္ေန႔တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံျမိဳ႕ေတာ္ ဘန္ေကာက္ဆိပ္ကမ္း၌ ဆိုက္ကပ္ေလေတာ့သည္။
No comments:
Post a Comment