Greetings

ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။

ဘယ္ေတ့ာျပန္ဆံုႏိုင္မယ္ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြ ျပန္ေျပာခြင့္ရႏိုင္မယ္လို႔ မွန္းဆလို႔ မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဒီကမာၻၾကီးက ပိုျပီးက်ယ္ဝန္းလာ အလုပ္ေတြပိုရႈတ္လာ အသစ္အသစ္သင္စရာေတြက ေန႔တိုင္းေပၚေပၚလာလို႔ က်မတို႕မိသားစုရဲ႕ သတင္းလႊာမ်ားကို ၾကံဳၾကိဳက္သလို ဒီက ဒိဗစကၠဳ အတုနဲ႔ဘဲ ဝင္ၾကည့္ေတာ္မူၾကပါ။

အထူးသျဖင့္ အတူေနေသာ္လည္း အေဝးသို႔ အာရံုျပဳေနၾကရေသာ သားသမီးမ်ားကို မွာစရာရွိတာေတြကို ဒီကေနဘဲ ျမန္မာလို မွာထားလိုက္ပါတယ္။ သိပ္မၾကာခင္အခ်ိန္အတြင္းမွာ ျမန္မာဘာသာဟာလည္း အဂၤလိပ္လိုေျပာင္းလဲ ဖတ္ႏိုင္လာလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

Tuesday, December 20, 2011

စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္ေအာင္ ပညာေရးစံနစ္ကို ဘယ္လိုေျပာင္းၾကမလဲ

မွတ္မိလား။ Puzzle ေတြကိုစီတဲ့အခါ အနားသတ္ေတြကေန စစီၾကရတယ္။ ဒီေတာ့မွ ပံုေပၚျပီး စီလို႔လြယ္လာတယ္။

သူတို႕ မူၾကိဳေက်ာင္းသားကို စဥ္းစားတတ္ေအာင္ ဘယ္လို က်င့္ေပးသလဲ။

+++++++++++

သားငယ္တို႔ ေက်ာင္းဖြင့္ေတာ့(back to school night) မွာ အတန္းအလိုက္ မိဘနဲ႔ ဆရာေတြ ေတြ႕ၾကရပါတယ္။ ဆရာမကေနျပီးေတာ့ ဒီႏွစ္ သူ႕အတန္းက ကေလးေတြကို ဘာဘာသာရပ္ေတြသင္မယ္။ အမွတ္ေပးပံုစနစ္၊ စည္းကမ္းေတြ၊ ကေလးေတြလုပ္ရမဲ့ ပေရာဂ်က္ေတြ၊ field trip ေတြ၊ လိုအပ္တဲ့ အေထာက္အကူပစၥည္းေတြ၊ ေငြအင္အား၊ လူအင္အားေတြ ရွင္းျပပါတယ္။ မိဘေတြဘက္က ျဖည့္ဆည္းေပးရမဲ့အပိုင္းေတြကို ေမးျမန္းေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာသင္လိုသူ မိဘမ်ားအတြက္လည္း အခမဲ့သင္တန္းေတြ ရွိတဲ့အေၾကာင္းသတင္းေပးပါတယ္။ စာသင္ႏွစ္ တႏွစ္လံုးအတြက္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ လုပ္အားေပးစါရင္း အေထာက္ကူျပဳပစၥည္းလႉဒါန္းရန္စါရင္း ျဖည့္ရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ေဒၚစုေျပာေျပာေနတဲ့ အခြင့္အေရးတစ္ခုတိုင္းမွာ တာဝန္တခုတြဲပါေနတယ္ ဆိုတဲ့ patten ကို သတိျပဳမိမယ္ထင္ပါတယ္။

တျခားေက်ာင္းေတြနဲ႔ မတူတဲ့ Kinder Bear (မူၾကိဳဝက္ဝံ) စာစီစာကံုးေခၚမလား report ေခၚမလား ပေရာဂ်က္တစ္ခုပါတယ္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ ေသာၾကာေန႔တိုင္း မူၾကိဳဝက္ဝံကို အိမ္အလည္ေခၚသြားခြင့္ျပဳမယ္။ တနလၤာေန႔က်ရင္ ျပန္ေခၚလာရမယ္။ သူနဲ႔အတူ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မွာ ဘာေတြလုပ္တယ္ဆိုတာ report တစ္မ်က္ႏွာေရးလာရမယ္။ အတန္းထဲမွာ ဖတ္ျပမယ္။

စာမေရးတတ္ မဖတ္တတ္ေသးတဲ့ ကေလးကို ဒီပေရာဂ်က္ကို ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ကူေပးရမလဲေပါ့။ စာကေတာ့ လူၾကီးကေရးရမယ္။ ဒါေပမဲ့ ကေလးေျပာတာပဲေရးရမယ္။ သူ႕ကိုအင္တာဗ်ဴးျပီး ေရးေပးပါ။ မႏွစ္က လူေတြေရးထားတဲ့ နမူနာတခုကိုဖတ္ျပပါတယ္။ အရုပ္ေတြဆြဲထည့္လို႔ရတယ္။ ဓါတ္ပံုေတြကပ္ေပးလို႔ရတယ္။

သားငယ္ဟာ မူၾကိဳဝက္ဝံလက္ထဲေရာက္ျပီးကတဲက အလုပ္ရႈပ္ပါေတာ့တယ္။ သူ႕ကိုတင္ျပီး စက္ဘီးစီးထြက္တယ္။ Park ထဲသြားတယ္။ စကားေတြေျပာတယ္။ အရုပ္ေတြနဲ႔ ကစားၾကတယ္။ တီဗြီၾကည့္တယ္။ အိပ္တဲ့အခါ အက်ႌလဲေပးျပီး သူ႕နားမွာသိပ္ပါတယ္။ ေနာက္တေန႔ က်မတို႔ ေျပာင္းမဲ့အိမ္သစ္ကို သြားၾကေတာ့လည္း သူ႕ မူၾကိဳဝက္ဝံက တတြဲတြဲ ပါလ်က္ပဲ။ သူ႕အိမ္သစ္ကိုလည္း တခန္းဝင္တခန္းထြက္ ရွင္းျပေနတယ္။

မွတ္မိေသးတယ္။ က်မ၄တန္းတုန္းက ေရးတဲ့ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ စာစီစာကံုး။ က်မရဲ႕စာစီစာကုံးက ခြက္ထဲကေရနဲ႔တူပါတယ္။ သားငယ္ရဲ႕ စာစီစာကံုးက တသြင္သြင္စီးေနတဲ့ စမ္းေခ်ာင္းနဲ႔တူပါတယ္။ သူနဲ႕အတူ က်မပါ ေပ်ာ္ရႊင္ ျမဴးတူး တက္ၾကြ စူးစမ္းရွာေဖြ မွ်ေဝခံစားရပါတယ္။ ဒီ မူၾကိဳဝက္ဝံက သူတို႔ ဦးေဏွာက္ေတြ ႏွလံုးသားေတြကို အကန္႔အသတ္မထားဘဲ ဖြင့္ထုတ္ပါတယ္။ သူ ရင္ထဲက စကားလံုးေတြဟာ cat, rat …. မသင္ရဘဲနဲ႔ ထြက္လာပါတယ္။

သူတို႔မွာ က်မတို႔လို သင္ပုန္းၾကီးစာအုပ္ သူငယ္တန္းဖတ္စာ ျပဌာန္းမထားပါဘူး။ မျပဌာန္းထားတဲ့အတြက္ အာရံု၅ပါးနဲ႔ထိေတြ႕သမွ် ပတ္ဝန္းက်င္ကမာၻၾကီးဟာ သူတို႔စာအုပ္ပါပဲ။ က်မတို႔ငယ္ငယ္က ဖတ္စာအုပ္ကို အလြတ္ေရးရ က်က္ၾကရပါတယ္။ က်မတို႔ရဲ႕တာဝန္က ဒီစာေတြ ရရင္တာဝန္ေက်ျပီလို႔ ေဘာင္ခတ္ ကန္႔သတ္လိုက္သလို ျဖစ္သြားပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ မူၾကိဳေရာက္မွ သူ႕ကိုစာဖတ္ျပရမွန္းသိတာ ေနာက္က်ပါတယ္။ ဂ်ပန္မွာ မိခင္တေယာက္ဟာ သူ႕သမီးကို ၂ႏွစ္ကစျပီး စာဖတ္ျပေနျပီ။ ဂ်ပန္စာအျပင္ အဂၤလိပ္စာအုပ္ကို (အသံမွန္ေအာင္မဖတ္တတ္တဲ့အတြက္) စီဒီနဲ႔တြဲျပီး လက္ေထာက္ျပီး ဖတ္ျပပါတယ္။ ၃ေခါက္ေလာက္ဖတ္ျပီးသြားရင္ ဒီကေလးဟာ စီဒီမပါဘဲ ဒီပံုျပင္ကို ဤ သည္ ၍ မလြဲ အသံေနအသံထားနဲ႔ ဖတ္ႏိုင္သြားပါတယ္။ ေက်ာင္းမေနေသးပါဘူး။ မ်က္စိ နား ပါးစပ္ အသံုးျပဳျပီး စာဖတ္တတ္ေနတာပါ။

က်မတို႔ ခႏၶာ၅ပါးအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းၾကားဖူးၾကပါတယ္။ သူတို႔အျပန္အလွန္ ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္ၾကတယ္ဆိုတာလဲ ပ႒ာန္းေတြ အဘိဓမၼာေတြမွာ ေကာင္းေကာင္းၾကီးသင္ရပါတယ္။ (က်မတို႔ရဲ႕ အားသာခ်က္။) ဒါေပမဲ့ မသံုးတတ္ပါဘူး။ သူတို႔က ဒီ ခႏၶာ၅ပါး အထက္ျမက္ဆံုးအခိ်န္ေတြမွာ သဘာဝေလာကၾကီးနဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းစြာေနတတ္ေအာင္ မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ ၾကီးလာရင္ ဆရာဝန္လုပ္မလား၊ အင္ဂ်င္နီယာလုပ္မလားဆိုတဲ့ ပညတ္ေဘာင္ေတြနဲ႔ မခတ္ထားဘူး။

သားငယ္ မူၾကိဳတန္းမွာ သူကိုယ္တိုင္ေရးထားတဲ့ Journal ပါ။




ဘာျဖစ္လို႔ ကေလးတေယာက္ကို ဒီေလာက္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေနရတာလဲ။
ေနာင္လာမဲ့ အႏွစ္၁၀၀မွာ လူ႕အသိုင္းအဝိုင္းမွာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ လံုျခံဳမႈရေစခ်င္လို႔ျဖစ္ပါတယ္။

“If you want one year of prosperity, grow grain.
If you want ten years of prosperity, grow trees.
If you want one hundred years of prosperity, grow people.” 
Chinese Proverb 

No comments:

Post a Comment